SEO ir Google AdWords: kuri paslauga tinkamesnė jums?
SEO ir Google AdWords | UAB “Flexibility”
Tiek kuriant elektroninį verslą, tiek norint reklamuoti savo paslaugas ar gerinti įvaizdį bei pritraukti žmonių mases, būtų sunku išsiversti be interneto pagalbos. Kadangi vien Lietuvoje juo naudojasi daugiau nei 70 proc. gyventojų, auditorijos rodikliai yra milžiniški. Vis dėlto pasiekti tokią plačią auditoriją ir išsiskirti iš minios kitų, panašias prekes ar paslaugas siūlančių įmonių, – sunku. Tam sukurtos įvairios pagalbinės priemonės bei įrankiai, galintys padėti tapti tikrais interneto karaliais ir atsidurti pirmuosiuose paieškos sistemų puslapiuose. Vieni dažniausiai naudojamų būdų iškelti savo svetainę į Google viršų – SEO metodologija arba Google AdWords kampanijos. Kuris tinkamesnis jūsų veiklai?
SEO optimizacija
SEO – be šios trijų raidžių junginio šiandien neapsieitų joks verslas, norintis pradėti savo veiklą elektroninėje erdvėje. Tai vienas patikimiausių, ilgalaikę naudą suteikiančių būdų „pažaboti“ organinę paiešką natūraliomis priemonėmis, nemokant už kiekvieną apsilankymą jūsų puslapyje. SEO optimizacija ypač naudinga tuomet, kai tik pradedate kurti naują svetainę ir rinkos tyrimai rodo, kad jos konkurencingumas yra žemas arba vidutinis. Kuo mažiau svetainių su ta pačia tematika ir raktiniais žodžiais, tuo didesnė tikimybė, kad atlikus optimizaciją paieškos tinklams, atsidursite TOP pozicijose ir jose įsitvirtinsite ilgam. Nedideliems projektams paprastai pakanka iš esmės sutvarkyti svetainės turinį, meta žymas, URL sistemą ir pasirūpinti išoriniu SEO, kuomet į svetainę ateina nuorodos iš aukštą reitingą turinčių šaltinių. Toks paslaugų paketas gali padėti vos per keletą mėnesiu atsidurti organinės paieškos viršuje. Jei projektai kiek didesni, reikia nuolatinės SEO priežiūros, todėl turite būti kantrūs ir nesitikėti, jog rezultatai išryškės vos per keletą savaičių – tam gali prireikti ir nuoseklaus, iki pusės metų trunkančio optimizavimo.
Google AdWords
Google AdWords organinę paiešką lenkia tuomet, kai jūsų prekė ar paslauga turi tikrai didelę konkurenciją. Tai reiškia, kad begalė kitų svetainių yra atlikę SEO optimizaciją arba sukūrę Google AdWords kampanijas ir jau nuo seno užsiėmę aukščiausias paieškos sistemų pozicijas, todėl šansai patekti tarp jų natūraliais metodais tampa labai maži.
Google AdWords – tai įrankis, veikiantis principu, kuomet pagal pageidaujamus raktinius žodžius išsikelto puslapio reklama atsiduria pačiame paieškos sistemos viršuje. Kampanijos kūrėjui itin palanku tai, jog jis moka už konkrečius apsilankymus jo svetainėje, todėl biudžetas priklauso nuo srautų. Jei vystote veiklą, kuri nėra skirta masiniam naudojimui, o jūsų ieško lankytojai, jau pasiryžę įsigyti prekę ar paslaugą, būsite tikri, jog kiekvienas Google AdWords reklamai išleistas centas atneš apčiuopiamą naudą. Na, o jei jūsų prekės skirtos didesnei auditorijai ir baiminatės, jog didelis apsilankymų skaičius atsieis per daug kaštų – visada galite nusistatyti, kokio dydžio biudžetą skirsite savo kampanijai, ir sistema lankytojus paskirstys taip, kad jie neviršytų šios sumos.