Elektroninė komercija ir jos svarba Lietuvos rinkoje
Elektroninė komercija | UAB “Flexibility”
Nors Lietuva ir nedidelė šalis, ji gali pasigirti greičiausiu internetu pasaulyje, o juo čia naudojasi daugiau nei 70 proc. gyventojų. Pamažu auga ir procentas vartotojų, kurie elektroninę erdvę išnaudoja ne tik darbui, naujienų sekimui ar komunikacijai su kitais žmonėmis, bet ir apsipirkinėjimui. Nuo maisto iki drabužių, buitinės technikos ar tvarkytojos, kuri atvyksta tiesiai į namus – visa tai telpa į vis dažniau linksniuojamą sąvoką – elektroninė komercija. Kas tai, ir kuo internetinė prekyba svarbi Lietuvos rinkai?
Elektroninė prekyba
Elektroninė komercija, ar dar kitaip vadinama elektroninė prekyba – tai prekių ar paslaugų pardavimas bei įsigijimas naudojantis internetu ir jame vyraujančiomis sistemomis. Nors šis prekybos būdas bandė įsiveržti į pasaulio rinką ne vieną dešimtmetį, tikras perversmas įvyko tuomet, kai buvo įkurta internetinių aukcionų bei elektroninės prekybos svetainė „eBay“ ir bendrovė „Amazon“. Nepaisant šių įmonių šuolių į viršų bei nuosmukių, pasaulinio populiarumo elektroninė komercija sulaukė apie 2002-uosius, o atsiradus išmaniesiems telefonams ir jų funkcionalumui apsipirkti naudojantis išmaniosiomis programėlėmis, 2015-aisiais vien Europoje apie 65 proc. gyventojų periodiškai apsipirkinėjo internetu.
Jaunieji verslininkai ir e-komercija
Nors nuo 2015-ųjų praėjo vos 2 metai, pastebima, kad Lietuvoje vidutinis krepšelis apsiperkant internetu vis auga, o anksčiau fizines parduotuves įkūrinėję žinomiausi prekių ženklai dalį pelno generuoja savo produkciją siūlydami elektroninėje erdvėje. Ši tendencija neaplenkė ir startuolių bei jaunų verslų, kurių plėtra per pastaruosius metus padidėjo kone kelis kartus. Tai įvyko todėl, kad elektroninė prekyba tapo puikiu būdu pradėti savo veiklą be didžiulio pradinio kapitalo. Gera idėja, patrauklus svetainės dizainas, paklausus prekių asortimentas ir tinkama pagalba iš skaitmeninės rinkodaros profesionalų suteikia galimybes pilnai išsilaikyti ir generuoti pajamas užsiimant vien tik internetine prekyba.
Elektroninė komercija Lietuvoje auga ir dėl naujai Y kartai būdingų bruožų bei darbo rinkos tendencijų. Pačiame kompiuterizacijos įkarštyje gimę žmonės yra kūrybingesni, veržlesni, ambicingesni ir drąsesni įvairiai verslo rizikai. Jie nebijo kiekvieną savo talentą išnaudoti tam, kad iš jo uždirbtų pinigus, todėl internetinės svetainės, siūlančios įvairias prekes ar paslaugas, kuriasi kasdien ir gali vartotojams pasiūlyti vis daugiau naujovių, kurios iš esmės keičia nusistovėjusias prekybos taisykles ir kuria naujas.
Elektroninio verslo perspektyvos
Kalbant apie darbo rinkoje vyraujančias tendencijas ir jų sąsajas su elektronine prekyba, labiausiai šiuos veiksnius sieja kylanti ekonomika, augantis uždarbis bei vis greitėjantis gyvenimo tempas, turintis įtakos tam, jog žmonės pasiryžę imtis bet kokių priemonių, padėsiančių sutaupyti laisvo laiko. Dėl šios priežasties elektroninė prekyba ypač populiari tarp jaunų žmonių, kurie, užuot gaišę laiką vaikštinėjant po parduotuves, norimus gaminius užsisako greitai, patogiai ir su pristatymu tiesiai į namus. Tad jei manote, kad internetinė prekyba – jums artima idėja – dabar pats geriausias metas žengti šį žingsnį ir pradėti veiklą, kuri, turint aiškią viziją bei strategiją, gali tapti sėkmingu elektroniniu verslu.